06 jūnijs, 2011

Pārdomas par mūsdienīgu portālu skolotājiem.


Kā jau droši vien daudzi skolotāji būs pamanījuši, ka  bez karstajiem politiskajiem noteikumiem , kas pārsteidza mūs visus nesagatavotus, 1.jūnijā tika atklāts skolotajs.lv jaunā versija. Versija, kura tika ilgi gaidīta, un uz kuru arī es biju licis lielas cerības. Rūpīgi izpētot portālu,  cerības izgaisa, un pirmajā brīdī part pārņēma dusmas, ka šī nu atkal ir vide kurā grūti kaut ko iesākt. Protams, man var iebilst, ka kritizēt ir ļoti vienkārši , tādēļ raksta turpinājumā mēģināšu argumentēti klāstīt  viedokli, kādām lietām šādā portālā vajadzētu būt iekļautām  un kādēļ.
Ja man būtu jāveido šāds portāls, tā galveno mērķus un risinājumus  izvirzītu:
  • Platforma kvalitatīvai diskusijai par izglītību  pieejami, kurā iesaistīti skolotāji, skolēni, vecāki, uzņēmēji, politiķi un eksperti  ar mērķi padarīt mūsu izglītību,  kvalitatīvāku, konkurētspējīgāku, pieejamāku  utt.
  • Platforma   visa veida pieredzes apmaiņai. Visiem materiāliem vajadzētu būt  pieejamiem, bez papildus reģistrēšanās. Reģistrācija portālā būtu nepieciešama tikai tajā gadījumā, ja vēlos tajā publicēt kaut ko. Jebkurā vietā, kur kaut ko ievietoju informāciju jābūt nodrošinātai  iespējai ievietot tekstu, attēlu, video, saiti,  embed kodu.  Šīs lietas portālā realizētas daļēji.
  • Ļoti svarīga sadaļa ir Kopienas, kas nozīmē interešu kopienu realizēšana portāla ietvaros. Šeit  svarīgi, lai ātri var izveidot kopienu, piesaistīt interesentus un ērti ievietot visa veida digitālo informāciju, ļaujot to vērtēt un komentēt. Šeit varēja izmantot kaut vai to pašu Windovs live, kur visas šīs lietas  realizētas. Ir redzams, ka portāls ir kaut kādā veidā sasaistīts ar Windows live, tikai man īsti neizdevās saprast kā tur viss darbojas, jo netiku iekšā.
  • Aizpildot profilu būti svarīgi, lai var uzrādīt citu sociālo tīklu lietotājvārdus: twitter, skype, facebook utt., lai varu sev interesantus cilvēkus atrast arī tur.
  • Mācību materiālu sadaļā ir redzami uzlabojumi, taču atkal mācību materiāls var būt jebkurā digitālā veidā un veidots ar jebkuru Interneta rīku, nevis tikai Microsoft ofisu. Mācību materiāli būtu klasificējami pēc izglītības standarta satura sadaļām, lai skolotājs jebkurā laikā var apskatīt kolēģu pieredzi, apskatot attiecīgo jautājumu.
  • Sadaļa blogi šokēja visvairāk. Kādēļ jārada jauna blogu platforma, ja tādas jau ir un daļa skolotāju jau blogo. Šeit vajadzīgs agregātors, kurā varu reģistrēt savu esošo blogu, tā pat arī  materiāli, kas skaidro blogu būtību un nepieciešamību, kā arī materiāli par to kā blogu izveidot.
  • Kopumā mums vajadzīgs portāls, kurā apvienotas visas populārākās Web 2.0 un Web 3.0  iespējas.
Varētu jau vēl gari un plaši runāt ko un kā vajadzētu, taču produkts ir tāds kā ir jo: balstīts tikai uz Microsoft produktiem. Izskatās, ka skolas tiek sēdinātas uz "Microsoft adatas". Izturoties ar visu cieņu un sakot milzīgu paldies par to, ko kompānija Microsoft dara skolotāju labā, tomēr jāatzīst, ka informācijas tehnoloģijas nav tikai Microsofts. Informācijas tehnoloģiju jomā 
ekspertiem ir jāpēta visas lielo un ne tikai lielo kompāniju sniegtās IT iespējas, un atkarībā no popularitātes sabiedrībā, pieprasījuma darba tirgū, visslabākais ir jāpiedāvā skolām. Lai  radītu kvalitatīvu portālu skolotājiem ir vajadzīgi sekojoši komponenti: Valsts finansējums, neatkarīgi eksperti, attīstības vīzija un tehniskais risinājums.  Vēlreiz uzsveru, ka kritika nav vērsta ne pret vienu personīgi, ne cilvēku, ne kompāniju, tomēr par jauno skolotājs versiju  esmu ļoti vīlies un ir patiesi skumji.

Nav komentāru: